Projekty edukacyjne realizowane w ramach NPRCz 2.0 cz.1.

Klasa Ia – „Przygody liska Fenka z klasą 1a”

 

Uczniowie z klasy  I a wypożyczyli z biblioteki szkolnej książki  o przygodach Fenka. Po zapoznaniu się z lekturą dzieci opowiadały o przygodach liska. Bohater bawił i uczył w każdej książeczce czegoś nowego. Dzieci zwróciły uwagę na to, jak ważne są: dom, rodzina, przyjaźń, zaufanie i wiele innych wartości. Określały co jest  dobre, a co złe. Następnie uczniowie wykonali prace plastyczne. Książki okazały się źródłem dziecięcych inspiracji, rozbudziły ciekawość świata, wsparły naukę czytania oraz umiejętność wypowiadania się. Dzieci z klasy 1a będą szlifować zasady dobrego zachowania, o których opowiadał im lisek Fenek.

„Lisek uczy wychowuje, za co każdy mu dziękuje”.

Efektem tego projektu był film: https://drive.google.com/file/d/1fHthS61rSjqTxpAFddfRWxzIh8fxcaWe/view?usp=sharing

Klasa I b –   Klasowa inspiracja…

Uczniowie klasy I b zainspirowani lekturą pt "Przygody dziesięciu skarpetek" postanowili bardziej pochylić się nad losami i wyglądem śmiesznych bohaterów. Dzieci w grupach wykonały skarpetki zgodnie z podanym opisem, który jest  w książce.

Efektem projektu była gazetka ścienna.

 

 

Klasa II a – „Co to znaczy, czyli 101  zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń”

 Uczniowie przeczytali książkę Grzegorza Kasdepke pt. ”Co to znaczy, czyli 101 zabawnych historyjek, które pozwolą zrozumieć znaczenie niektórych powiedzeń”. Autor   w sposób lekki i pogodny tłumaczy najpopularniejsze związki frazeologiczne, z jakimi na  co dzień spotykają się dzieci: „Mieć klapki na oczach”, „Być nie w sosie”, „Mieć dwie lewe ręce”, „Złamać słowo” i wiele innych. Do wybranych powiedzeń uczniowie zrobili ilustracje, z których powstała gazetka ścienna. Można ją  było oglądać na korytarzu naszej szkoły.

Efektem była gazetka ścienna na szkolnym korytarzu.

Klasa III b - ‘’Skrzynia skarbów’’

Klasa  realizowała bardzo ciekawe zadanie. Była to ‘’skrzynia skarbów’’. Dzieci przeczytały wypożyczone książki. Następnie wykonały różne prace, które zgromadziły w skrzyni. Były to ilustracje, najciekawsze fragmenty, komiks, mapa.

Efektem był Skrzynia skarbów.

 

Klasa VIII – Stacje zadaniowe do lektury „ Kamienie na szaniec

 

W   ramach powtórzenia, usystematyzowania i sprawdzenia swoich wiadomości     z powieści „ Kamienie na szaniec” nauczyciel i uczniowie wykorzystali jedną  z metod aktywizujących - stacje zadaniowe. Ósmoklasiści pracowali  w parach na przygotowanych wcześniej stanowiskach, porozmieszczanych w różnych częściach klasy. Każda stacja zawierała instrukcję wykonania danego zadania oraz karty pracy, które uczniowie wypełniali, rozwiązując kolejne polecenia. Na koniec mieli możliwość sprawdzenia swoich odpowiedzi i wytworów. Myślę, że ta metoda spodobała się i będzie często stosowana.

 

Efektem były stacje zadaniowe.